søndag, tid til alt mulig!

Hallo!
Jeg er så glad i søndager. Da går tiden sakte og en får gjort så mye som en ellers ikke rekker i hverdagene. Jeg er ferdig med dagens treningsøkt sammen med ei god venninne. Det er så motiverende å trene sammen med noen, vi pusher hverandre og får tatt ut det lille ekstra. Samtidig får vi snakket om alt mulig rart. Mye mer fornuftig enn en kaffedate med kaker og tull 😉

Jeg har også fått baket brød til bonden og odelsgutten og knekkebrød til meg. Jeg holder meg unna hvetemel sånn i hverdagen for magen min blir ikke så glad når jeg spiser det. Samtidig får jeg lite energi og overskudd hvis jeg spiser mye hvetemel. Det kan vi ikke ha noe av! Hjemmelagede knekkebrød er da et fint alternativ hvis jeg ønsker å spise «norsk frokost» med mye godt pålegg.

20131006-131318.jpg

Gående utfall til krampa tok oss i dag.

20131006-133303.jpg

Sliten, men lykkelig!

Oppskrift knekkebrød.

    • 4 DL HAVREGRYN
    • 2 DL GROVT RUGMEL
    • 2 DL SOLSIKKEKJERNER
    • 2 DL LINFRØ
    • 2 DL SESAMFRØ
    • 1 TS SALT
    • 6 DL VANN

Bland alle ingrediensene sammen og ha deigen/massen utover 1-2 stekeplater med bakepapir. Stekes på varmluft 150 grader i ca 60 minutt. Jeg deler knekkebrødet i ruter med pizzaskjærer før jeg setter de i ovnen.

20131006-131704.jpg

Nå skal jeg bare slappe av fram mot PT-gruppe i kveld, mens regnet øser ned utenfor. Ønsker dere en nydelig søndag, lad opp batteriene til en ny travel uke!

En kommentar om “søndag, tid til alt mulig!

  1. Tilbaketråkk: Lunsj | bondefrk

Legg igjen en kommentar